Днями в Барселоні пройшли зйомки
Європейська асоціація програмної інженерії (EASE) ініціювала зйомки першої документальної стрічки про український ІТ-ринок. Знімальний процес розпочався наприкінці минулого року, але після повномасштабного вторгнення Росії в Україну фільмування припинилось на довгі місяці. І лише в серпні команда змогла відновити роботу над стрічкою.
«Перший код» – це дослідження десятиліть українського ІТ-фронту, який захищав стратегічні для України ресурси та влаштовував атаки на російські сайти не тільки в період воєнного сьогодення, але й в далекі дев’яності.
Зйомки відбувалися в незвичайній локації – у будинку-студії відомого каталонського архітектора Рікардо Бофілла, що представляє собою колишній цементний завод, свого часу креативно переобладнаний Бофіллом на власну резиденцію.
«Спеціально для зйомок кофаундерів двох крутих компаній, ми вирушили до Барселони, – каже продюсер стрічки та головний інтерв’юер Владислав Савченко. – Нам вдалося провести зйомки в одній з найкрасивіших локацій – знімали Preply на колишньому цементному заводі, який переробили під модернові офіси. Було дуже надихаюче у такій незвичайній локації слухати круту історію цієї команди».
За словами режисера фільму Артура Лермана, вихопити ікону іспанської урбаністики – будинок Рікардо Бофілла, знаного під брендом Ricardo Bofill Taller de Arquitectura – в якості локації для фільму було неймовірною вдачею. Цей будинок називають La Fabrica або Ель Таллер.
На організацію знімального процесу в команди було 12 днів. Для України це багато, але не для Іспанії, де тільки дозвіл знімати фільм в муніципальному приміщенні чи на вулиці можна чекати тижнями.
«Але мій друг знімав фільм про архітектора Рікардо Бофілла і згадав про цей славетний зразок ребілдингу. Він вийшов напряму на цього архітектора, і той дозволив нам там попрацювати. Так, за три дні до зйомок ми отримали неймовірну локацію, про яку не можна було і мріяти. Знімати під час війни складно, але це своєрідна терапія, адже робити кіно в такий складний час, займатися своєю улюбленою справою – це велике щастя», зізнається Лерман.
Після повномасштабного вторгнення зйомки на деякий час зупинили, але згодом поновили їх з ще більшим масштабом, щоб видати на-гора ще більш якісний продукт. Роботу над документальною стрічкою планують завершити до кінця 2022 року та почати переговори про розміщення її на платформах Netflix, Amazon, Apple TV. Попередній бюджет фільму – близько 150 тис. євро. Наразі тривають зйомки.