У 2022 році світовий феномен “Людина-бензопила” успішно перейшов від однієї з найпопулярніших манґ усіх часів (понад 31 мільйон проданих примірників) до одного з найвисокооціненіших аніме-серіалів року. Тепер Денджі та інші мисливці на дияволів з Управління громадської безпеки знову повертаються – цього разу на великий екран – у продовженні “Людина-бензопила: Резе Арка. Кіно”.
Події фільму розгортаються безпосередньо після фіналу серіалу. Стрічка, заснована на оригінальному творі Фуджімото Тацукі, розповідає про нові пригоди юного хлопця із серцем диявола, який зустрічає загадкову дівчину на ім’я Резе. Її поява ставить під сумнів його пріоритети, переконання та контроль над власними бажаннями — у вибуховій, емоційній і сповненій дії історії.
Розповідаємо, як режисер Тацуя Йошіхара та асистент режисера Масато Накадзоно працювали над деталями в екранізації.

Кадр із фільму “Людина-бензопила: Резе Арка. Кіно”. B&H Film Distribution Company
Команді, що працювала над “Людиною-бензопилою: Резе Арка. Кіно”, потрібно було не лише перенести події манґи, а й продовжити історію хіта на телебаченні — тепер у масштабі великого екрана. Багато творців фільму закохалися у “Людину-бензопилу” ще з часів манґи.
“Зображення бідного, але щасливого зв’язку між Денджі та Почітою з самого початку справило на мене сильне враження. Це комікс, який майстерно викликає емоції читача”, — каже режисер Тацуя Йошіхара.
Асистент режисера Масато Накадзоно додає: “Оригінальна манґа «Людина-бензопила» має надзвичайно багатогранну привабливість. Вона одразу виділилась серед усього іншого”.
Ця любов до першоджерела стала ключовою під час роботи над фільмом.
“Ми уважно переглядали кожен кадр манґи, обговорювали його всією командою, питаючи себе: «Навіщо Фуджімото намалював це саме так?» , і переосмислювали це візуально, — розповідає Накадзоно. — Ми прагнули, щоб основна емоція повністю збігалася з оригіналом”.

Кадр із фільму “Людина-бензопила: Резе Арка. Кіно”. B&H Film Distribution Company
Хоча більшість команди працювала і над серіалом, режисер Йошіхара хотів розкрити потенціал великого екрана. “Ми прагнули показати Людину-бензопилу ще яскравішою, деталізованішою і живішою, ніж раніше”, — каже він.
Йошіхара зазначає, що у фільм додали “значну кількість оригінального контенту в бойові сцени”, щоб передати енергію та динамізм історії.
“Масштаб дії перевищує телевізійну версію. Ми прагнули створити видовищний досвід, який можна повністю оцінити лише на великому екрані, із повним об’ємним звуком”, — додає Накадзоно.
“Ми експериментували з кольорами, композитингом і навіть ефектами уповільнення, щоб кожен момент тримав глядача у напрузі до самого фіналу (…) Я сподіваюся, що ці повторювані ігрові елементи стануть своєрідними гачками й утримуватимуть увагу глядачів до самого фіналу”, — підсумовує Йошіхара.

Кадр із фільму “Людина-бензопила: Резе Арка. Кіно”. B&H Film Distribution Company
Для Накадзоно та Йошіхари все зводиться до деталей. Обидва режисери сподіваються, що через деталі глядачі хотітимуть приходити на фільм декілька разів.
“Коли глядачі приходитимуть на фільм вдруге або втретє, може бути цікаво спробувати зосередитись на певних деталях, — каже Йошіхара. — Наприклад, звернути увагу на Денджі та Біма, або ж — замість головних героїв — пошукати у фоні людей, які роблять дрібні рухи чи жести”.
Накадзоно додає: “У кожному куточку екрана є свої маленькі відкриття, тому я був би радий, якби ви переглянули фільм кілька разів. Один з аспектів, на який я хотів би, щоб аудиторія звернула увагу, — це те, як ми адаптували кадри з манґи, де емоції передано виключно через вираз обличчя, без жодного діалогу. Мені здається, що ми змогли показати сильні сторони анімації саме через ритм розмов і використання часу”.
Попри те, що команда використала можливості нового формату, додаючи дрібні деталі й розбудовуючи масштабні бойові сцени, їхнім головним орієнтиром залишався оригінальний твір Фуджімото Тацукі.
“Ми прагнули передати на екрані те саме відчуття, яке ви мали, коли вперше читали манґу, — говорить Йошіхара. — Ми хотіли створити фільм, який, з одного боку, дозволить фанатам манґи відчути знайому атмосферу, а з іншого — подарує свіжість завдяки кольору та звуку. Це кіно, яке можна сприймати по-різному, і я був би дуже радий, якби глядачі насолоджувалися ним у всіх можливих сенсах”.

