Згідно зі звітом музичного видання MusicRadar, за один день у 2024 році випускається більше музики, ніж за весь 1989 рік. Цьому сприяло те, що багато артистів мають змогу самостійно створювати треки. Також впливає виникнення стримінгів.
Колишній головний економіст Spotify Вілл Пейдж розповів виданню, що потокові сервіси з підпискою змінили музичний ландшафт. І тепер загальна кількість пісень, випущених в середньому за день, перевищує всю кількість пісень, випущених за рік наприкінці 80-х.
Видання додає, що тільки у 2022 році налічувалося 75,9 мільйона творців музики, що на 12% більше, ніж у 2021. Але, за прогнозами, до 2030 року ця кількість зросте до 198,2 мільйона.
Причиною такого зростання частково є збільшення кількості так званих “споживачів-творців”: “Споживачі-творці змінили фотографію (Instagram) і відео (TikTok); наступною буде музика”.
Пейдж також зазначив, що “все більше музики створюється самими виконавцями, що означає ще більший попит на програмне забезпечення для виробництва музики вдома”.
Якщо у XX століття для створення треку необхідна була спеціалізована студія, потрібно було обов’язково мати лейбл та дистрибʼюторів, то зараз “пересічна людина, яка має достатньо розуму, щоб взяти в руки клавіатуру, може писати, записувати та публікувати свої власні треки”.
Як і у випадку з появою фотоапаратів, коли режисери заявляли, що тепер кожен може стати кінематографістом, бар’єри для входу на музичний ринок зараз нижчі, ніж будь-коли — особливо з появою інструментів штучного інтелекту, які допомагають створювати музику.
Крім того, на збільшення кількості треків повпливало і виникнення стримінгів з можливістю платної підписки.
Музиканти починають частіше орієнтуватися на алгоритми стримінгових сервісів і платформ соціальних мереж, які є ключовими у XXI столітті.
Алгоритми покликані відсортовувати музику, яка користувачеві, швидше за все, сподобається, замість того, щоб дати йому можливість самому обирати з безлічі варіантів, оскільки їх зараз надто багато.
Видання зауважує, що якщо поєднати шалену кількість створеної музики з цими алгоритмами, то середньостатистичні музичні смаки ризикують схилитися до прісності, а не до різноманітності.
Зміни в текстах та мелодіях пісень: дослідження
Суспільне Культура розповідало, що згідно з дослідженням Scientific Reports, за останні п’ять десятиліть — з 1980 по 2020 рік — тексти англомовних пісень стали простішими та часто повторюються. А вирішальне значення для слухачів тепер мають перші 10-15 секунд.
Крім того, попередні дослідження показали, що нині люди частіше слухають музику як фон. Це сприяє примітивізації та повторюваності текстів: пісні, у яких у приспіві повторюються основні слова, є більш популярними, бо їх легше запам’ятати.
Також дослідники з Лондонського університету королеви Марії виявили, що мелодії пісень за останні роки стали простішими – вони проаналізували по п’ять найкращих пісень рейтингу Billboard щороку з 1950 по 2023 рік, усього 366 треків.
Дослідники вважають, що у попередні десятиліття музику створювали за допомогою декількох інструментів, тому складність додавали вокалом, а сучасні треки містять багато шарів і звукових текстур.
Головне зображення: Фото: Руслана Гостюк/Суспільне