В Університеті Валенсії (Іспанія) провели дослідження, згідно з яким читання друкованих текстів може покращити навички розуміння в шість-вісім разів більше, ніж читання в цифровому форматі.
Про це 15 грудня пише The Guardian.
Дослідники проаналізували понад два десятки досліджень щодо розуміння прочитаного, опублікованих між 2000 і 2022 роками, в яких брали участь майже 470 000 учасників. Так вони прийшли до висновку, що друкований текст легше сприймати й розуміти, аніж цифровий.
Це може бути пов’язано з тим, що “лінгвістична якість цифрових текстів зазвичай нижча, ніж у традиційних друкованих текстах”, — говорить професор Ладіслао Сальмерон.
Наприклад, текст у соціальних мережах може бути в розмовному стилі, йому може бракувати складного синтаксису та аргументації. А також читач або читачка “не повністю занурюється в оповідь або не повністю охоплює складні зв’язки в інформаційному тексті”.
Автори також зазначають, що діти молодшого віку, які часто читають у цифровому форматі, можуть опановувати менше академічної лексики “у критичний період, коли вони переходять від навчання, щоб читати, до читання, щоб вчитися”.
В університеті додають, що дослідники не виступають “проти цифрового читання”. Однак зауважують, що читання онлайн не приносить такої ж користі, як і друкований текст.
Саме тому, рекомендуючи читати, потрібно наголошувати на читанні в друкованому вигляді більше, ніж на читанні в цифровому, особливо для молодших читачів.
Дослідники також відзначили, що немає різниці, що саме читає людина: щось для дозвілля чи щось на освітніх сайтах: “Ми очікували, що останні будуть набагато позитивніше пов’язані з розумінням тексту, але наші дані свідчать, що це не так”.
Поліна Горлач, Суспільне Культура
Фото: скрин з відео фільму “Ейс Вентура: детектив з розшуку домашніх тварин”