Головна TV

Оксен Лісовий: Ми повинні освіту теж сприймати як фронт

На початку нового навчального року програма «Тихий вечір з Оленою Кравець» на каналі «Дім» запросила до студії міністра освіти і науки України Оксена Лісового. Він розповів про те, як очолив Міносвіти, які виклики зараз стоять перед нашою освітньою системою та відповів на кілька запитань від українських школярів.

Оксен Лісовий розповів, що на співбесіду на міністерську посаду його висмикнули прямо з фронту, з напрямку Кремінної:

– Був ряд співбесід і зустрічей на політичному рівні. І я приступив буквально [одразу]. У мене не було часу розбиратися, хто, де і що зробив не так. Я зосередився на тому, хто, де і що зробив так, і цих людей я залучив до себе в статусі радників. Два колишніх міністри є моїми радниками (Ганна Новосад та Лілія Гриневич, — ред.), ще з одним я на постійному зв`язку (Сергій Квіт, — ред.)

Пан міністр зізнався, що працювати у кріслі нелегко:

– Мені особисто на фронті було легше, ніж тут. Там ти розумієш, що є ворог і є пряма дія. Тут, маючи в країні війну, ти повинен зосереджуватися на мирних цілях, повертати дітей до навчання, турбуватися про зарплату педагогів, будувати школи, розвивати зміст освіти, думати про реформи, думати про майбутнє, яке ще треба відвоювати. З цієї точки зору дуже важко концентруватися на мирних, здавалось би, цілях. Працюєш постійно над собою, і з іншого боку це теж війна, тільки інша. Ми маємо честь дуже часто спілкуватися з Президентом України Володимиром Зеленським, і він визначає освіту як пріоритет номер два після оборони. Якщо ми не «виграємо» освіту, то виграти війну буде недостатньо. Ми повинні освіту теж сприймати як фронт.

Сьогодні найголовніше завдання міністерства освіти — зберегти ментальний зв`язок українських школярів з Україною:

– Для нас дуже важливо, щоб вони залишалися в українському контексті, щоб розуміли Україну, знали її історію, мову. Попри те, що вони знаходяться в іншій країні, вивчають інші мови і навчаються іншими мовами. Коли наша
вища освіта буде конкурентоспроможною і європейською, всі ті люди, навіть якщо приймуть рішення довше залишаться за кордоном, повернуться і вступлять в наші вузи.

Основана концепція навчання, якої ми прагнемо – це свобода:

– Сьогодні ми повинні формувати освіту для незалежної країни, яка бачить себе в Європейському Союзі, яка бачить себе самодостатньою, яка базується на базових загальнолюдських цінностях свободи і людської гідності. Все це повинно бути імплементовано в навчальний процес.

Оксен Лісовий вкотре наголосив, що гроші на штори виділяють у місцевому бюджеті:

– Вони, як правило, є. Якщо нема – значить, щось не так у роботі з місцевим бюджетом. Будь ласка, не здавайте гроші на штори!

Також міністр звернуся до батьків і попросив перед уроками враховувати психологічний і фізичний стан дитини:

– Мені здається, легше надолужити пропущений урок, ніж перевиснаживши дитину, створити проблеми для неї.

Анонсував пан міністр і відкриття для всіх, хто «провис» у математиці, класний інтерактивний Музей математики на ВДНГ поряд із Музеєм науки в третьому павільйоні:

– Там можна буде помацати математику руками, відчути її. ЮНІСЕФ додав нам кошти до виділених із державного бюджету. Ми сподіваємося, що до кінця року відкриємо. У крайньому випадку — до Дня пі (14 березня, — ред.). Це буде четвертий Музей математики у світі і третій в Європі. Математику знати важливо. Абстрактне мислення розвивати необхідно.