Головна TV

Правила поведінки під час конфліктних ситуацій. Поради психолога

Кадр із мультфільму "Конфлікт" (реж. Гаррі Бардін)

Конфліктних ситуацій дійсно не уникнути, якщо ти спілкуєшся з людьми. Натомість навчитися правильно їх розв’язувати — можна. У програмі “Ранок Вдома”, яка виходить щодня о 7:30 на каналі “Дім”, психологиня Наталя Підлісна поділилась дієвими правилами, які допоможуть уникнути суперечок.

Експертка каналу “Дім” зауважує – уникати конфліктів не варто. Конфлікти, як екстремальна форма вирішення розбіжностей дуже важливі, але можна їх уникнути або хоча б пом’якшити ситуацію.

“Ви можете поводитись миролюбно, тим паче часто інша сторона теж намагається уникнути конфлікту. Звісно, бувають випадки, коли ви намагалися вирішити конфлікт вже багато разів, але він не вирішується і все навкруги стає токсичним для вас. Тоді ви бажаєте уникнути цього. Коли у вас відсутня хоробрість, то інколи корисно уникнути конфлікту. Інколи ви можете не мати психічного ресурсу, щоб вирішувати конфлікт, і ви просто відкладаєте його на потім – це теж норма”, – розповіла психологиня Наталя Підлісна.

Уникати конфліктів часто вдається людям, які розуміють, що програють його. Також від таких ситуацій намагаються відсторонитися не впевнені в собі люди.

“Є люди, які займають нейтральну позицію. Буває таке, що людина у своїй голові вже програла конфлікт і закрили для себе цю проблему. Взагалі важливо, який це конфлікт, яких масштабів і чи принциповим для вас буде результат. А ще зважайте, що є емпатичні люди, жертовні, які відчувають співчуття до опонента і намагаються допомогти конфліктній стороні. Про них часто думають, що вони просто боягузи і прагнуть уникнути конфлікту”, – коментує психологиня.

Наталя Підлісна розповіла про головні правила, які допоможуть уникнути конфліктів:

  • Перше і головне правило — неупереджено ставитися до ініціатора конфлікту. Бути терплячим, не засуджувати опонента, не відмахуватися від нього, хоча б вислухати;
  • Друге правило — не розширювати зону і предмет конфлікту. Дуже часто люди, що сваряться, не дотримуються цього правила і топляться у звинуваченнях, образах і вже не бачать конкретної причини конфлікту – просто сваряться;
  • Третє правило, якого ніхто не дотримуються, звучить дуже просто — стримувати емоції. Ваш тон повинен бути максимально спокійним, рівним. Треба чітко формулювати думки та обачно їх висловлювати. Потрібно говорити так, щоб у голосі та словах не було навіть натяку на образи, закиди, гнів. За формою це повинна бути ділова розмова ділових людей.

“Якщо відчуваєте, що емоції переповнюють, спробуйте уявити себе чайником і подумати, що ви випускаєте пару якимось іншим чином. З вух, наприклад. Також можна використовувати дихальні практики. Я використовую власний прийом. Якщо я бачу, що опонент кипить і в мене такі ж відчуття, то уявляю собі, як він чи вона маленькими сидять на горщику. Мені стає смішно, і я починаю ставитися до цієї людини поблажливо”, – поділилася Наталя Підлісна.

Дивіться “Ранок Вдома” на каналі “Дім” з понеділка по п’ятницю з  07:30 до 09:30, у суботу та неділю з 07:30 до 11:00, а також на YouTube-каналі проєкту.