Ситком «Голова» або скетчком «Зв’язок» можуть отримати нагороду за найкращий сценарій комедії.
Щойно голосили шорт-лист першої Премії Гільдії сценаристів України. І до номінації «Найкращий сценарій комедійного серіалу» увійшли одразу два проекти від Нового каналу – ситком про перспективну молодь та українське село «Голова» та скетчком про стосунки на відстані під час війни «Зв’язок».
– Всі історії, що ми бачимо на екрані, починалися з чистого аркушу паперу. В кожному посібнику фільммейкера та на будь-яких курсах вам скажуть, що сценарій – це головне для будь-якої історії. Та частіше за все саме автори історій залишаються поза лаштунками. Актори, режисер, продюсер – це ті, з ким передусім асоціюють контент. Тому це велика радість, що праця наших сценаристів була помічена. Це ще раз наповнює сенсом п’яті й шості драфти сценаріїв, – коментує генеральна продюсерка Нового каналу Саша Ткаченко. – Ми завжди вдячні нашому глядачу, який знає нас, дивиться, сміється разом з нами і плаче… На жаль, від початку повномасштабного вторгнення іноді плакати під час комедій стало звичкою. І дуже приємно зараз казати «дякую» професійній спільноті, що помітила наші улюблені історії.
Наприклад, ситком «Голова» має дуже особливу трирічну історію створення.
– На мою думку, це унікальний проект, адже він розроблявся з початку 2021 року, коли нас цікавили зовсім інакші проблеми, а історії наших героїв були про інше. Та повернувшись до роботи над сюжетом після повномасштабного вторгнення, ми вирішили частково переробити сценарії й віднайти інше «ДНК» у проекті, – говорить креативний продюсер Нового каналу Віталій Є. – Ми не хотіли робити абсолютно відокремлений від нагальних подій серіал, але водночас планували створити розважальний проект про українську молодь «безтурботних» часів до 2022 року. У співпраці з USAID віднайшли правильні меседжі та моралі історії. І переписали сценарії так, аби висвітлити цінності, за які зараз бореться вся країна. З моменту перемоги на PITCH UA над сценарієм працювали багато талановитих авторів. Завдяки нашій спільній співпраці проекту вдалося потрапити до списку фіналістів сценарного конкурсу, чим ми дуже пишаємося!
А скетчком «Зв’язок» можна назвати «щоденником» повномасштабного вторгнення. Він на всі 100% про нас із вами. Один сезон серіалу – один рік війни.
– Глядач бачить у наших персонажах власні переживання – страх за власну безпеку та життя близьких, сум за домом та нерозуміння, що ж далі. Та водночас впізнає себе в комедійних ситуаціях, має можливість посміятися над важкими викликами, які нам щодня кидає велика війна. З самого початку розробки ми усвідомлювали, що ставимо перед собою складне й ризиковане завдання – розповісти про війну з гумором. Та з іншого боку, розуміли й беззаперечний факт – гумор є нашою силою, одним із важливих методів спротиву та виживання. В найтемніші часи українці продовжують сміятися, жартувати. І поки ми це робимо – нас неможливо зупинити та зламати, – ділиться креативна продюсерка проекту Марина Козаченко. – Для мене головною заслугою та результатом роботи нашої команди є реакція аудиторії. «Починаю дивитись серію – сміюсь, а закінчую – плачу», «Віктор Андрієнко – один в один мій батько», «Ніби знов пережила день звільнення Херсона», – здебільшого такі відгуки ми отримували від наших глядачів. Вони не можуть не тішити. Така реакція підтверджує, що нам вдалося утримати баланс, і наша розповідь про сьогодення терапевтична для глядача.