Коли військові повертаються додому у відпустку, багатьом цивільним хочеться висловити їм подяку. У програмі “Ранок Вдома” на каналі “Дім” психотерапевт Антон Семенов пояснив, як цивільним варто спілкуватися з військовими та чому сфера обслуговування повинна розробляти алгоритм дій у роботі з захисниками.
Психотерапевт пояснює – військові очікують, що в тилу їх поважатимуть. Це стосується будь-якого спілкування:
“Якщо ми говоримо саме про сферу послуг, де військовий чи ветеран приходить як клієнт, то він очікує гарного сервісу. Втім, насправді очікування військових трохи більше. Треба розуміти, що вони стають дуже чутливі до поваги. Якщо людина в формі, то вона очікує того, що до форми буде певна повага. Треба це показувати. Це здорове очікування”.
Втім, не всі військові вважають себе надлюдьми. Вони прагнуть простого людського спілкування. Це і є повага. Коли експерти говорять про повагу, вони мають на увазі повагу до кордонів, до особистого простору.
“Треба зрозуміти, що у військових є певні особливості. Ми в проєкті “Як ти, брате?” помітили комунікативний тренд. Серед військовий існують певні розмовні правила, які поширюються у їхньому середовищі. Вони поширюються і на цивільних. Наприклад, військові в спілкуванні стали практичними, конкретними. Всі натяки вони відкидають, бо у них немає часу з цим розбиратися. Така пряма комунікація стала їхнім правилом, а з часом — правилом для всіх”.
Психолог також дав конкретні поради, які допоможуть уникати конфліктів із військовими, у сфері надання послуг:
“Насамперед, треба розуміти, що працювати стало важче. Комунікація стала складнішою, та й нам самим складно. Треба собі допомагати. Ми радимо компаніям, особливо у сфері послуг, допомагати співробітникам через формування протоколів, алгоритмів розмов. Тобто, щоб у співробітників були заготовлені певні розмовні блоки, щоб вони знали, що сказати в тій чи іншій ситуації. Пропрацювати, натренуватися. Бо стресових ситуацій буде багато. Коли людина сама відчуває, що вона не може зорієнтуватися у цей момент, то вона може спиратися на протокол”.
Тобто у працівників сфери обслуговування з’явилося додаткове завдання — опанувати певні ситуації. Клієнтам же треба зробити так, щоб у разі виникнення неочікуваних ситуацій, інші люди не були залучені до них.