Головна TV

Як розмовляти на складні теми та не боятися ставити важкі запитання: поради коучині

Дуже часто, щоб розв’язати проблему та обговорити труднощі, нам потрібно прямо та відверто ставити складні запитання. І це буває не так просто. Тому в студії “Ранку Вдома” на каналі «Дім» поговорили із засновницею школи комунікацій “Спільна мова” Мариною Пташник про те, як екологічно піднімати складні теми та не боятися таких розмов.

Ведучі Лілія Ребрик та Костянтин Октябрський поцікавилися у коучині, які запитання вона вважає складними.

«Складні запитання — це ті, яких ми боїмося через можливі наслідки чи емоції. Ми переживаємо, що це переросте в складну розмову, після якої доведеться щось вирішувати. Наприклад, ми думаємо, що хтось може розлютитися, відмовити або навіть порушити наш звичний “статус-кво”. Через це ми уникаємо таких питань, аби зберегти стабільність і передбачуваність у житті», – пояснила пані Марина.

Коучиня пояснює, що ми часто боїмося задати питання, бо ми прагнемо зберегти стосунки. «Наприклад, коли хочемо попросити про підвищення зарплати, але не знаємо, як про це сказати. Ми боїмося почути відмову чи зустріти запитання на кшталт:

“А за що підвищувати?”. Або у стосунках: ви хочете обговорити шлюб чи дітей, але не бачите ініціативи з іншого боку й боїтеся, що вас не зрозуміють. Нам складно питати, бо ми боїмося здатися поганими, щоб про нас не подумали щось негативне. Ми дуже прагнемо залишатися “правильними” й “хорошими”.

Марина Пташник дала декілька порад, як правильно ставити запитання:

1. Звертаючись до керівника, важливо мати конкретні аргументи, які підтвердять вашу цінність для компанії

2. Варто підготуватися до зустрічі, щоб відповісти на зустрічні запитання. Це дозволить провести цю розмову без хвилювання.

3. Якщо важко задати складне питання, то поясність собі, що якщо ви не запитаєте, то автоматично отримуєте “ні”. А якщо спитаєте, то шанси 50 на 50.

Коучиня радить не задавати неетичні питання, що стосуються особистого життя людини, яку ви знаєте недостатньо добре:

«У комунікації завжди є дві сторони: ви і ваш співрозмовник. Ви не можете точно знати, як людина відреагує, але можете підготуватися. Перше — зрозумійте, навіщо вам це потрібно, і як ви впораєтесь із можливими наслідками. Друге — у самій розмові будьте уважними до співрозмовника: пояснюйте, чому ви ставите це запитання, використовуйте коректні слова. Люди схильні краще розуміти нас, якщо ми пояснюємо свої мотиви. Важливо розуміти, що замовчування складних питань може руйнувати стосунки більше, ніж щира розмова. Щирість — це основа будь-яких близьких стосунків».