Головна TV

Як зберегти життя в разі ДТП: корисні поради

Однією з найбільших смертельних загроз для українців після російських ракет є надмірна швидкість на дорогах. Саме через перевищення швидкості відбувається більшість аварій в Україні. Директорка Центру демократії та верховенства права Олеся Холопік у програмі “Ранку Вдома” на каналі «Дім» назвала основні фактори ризику. До них відносяться: надмірна швидкість, ігнорування ременів безпеки, телефони за кермом, саме розмови телефоном, чати тощо.

Як покращити ситуацію з безпекою на дорогах Олеся Холопік розповіла ведучим «Ранку вдома» Ірині Хоменко та Денису Мініну:

«Коли українці сідають за кермо за кордоном, то їхня перша думка про високі штрафи в цих країнах. Це перше, що впливає на водіїв, а вже потім іде розуміння, що це безпека, що це власне життя. В Україні ж за багато небезпечних порушень мізерні штрафи. Наприклад, у 2017 році штраф за невикористання паска безпеки був лише 51 гривня. І хто буде реагувати на це правило? Це як сигнал від держави, що це щось не важливе. Зараз цей штраф уже 510 гривень, що суттєвіше. Штраф за розмови телефоном під час керування автомобілем — близько 400 гривень».

Проте, як зазначає експертка, з паском безпеки ситуація покращилася:

«У 2017 році ми перший раз заміряли, скільки водіїв ними користуються, і було всього 15%. Ми такі заміри робимо щороку, і цього року — вже 46% водіїв використовують пасок безпеки. Загалом відбулася зміна у сприйнятті пасків, що пристібатися — це відповідально, і не тільки щодо себе, а й щодо того, хто перебуває в салоні. Що пристібатися мають не тільки ті, хто сидить попереду, а й ті, хто перебуває позаду».

Олеся Холопік ще раз наголошує, що паски — це найпростіший спосіб зберегти життя в разі аварії. Але щодо їх використання досі існує дуже багато міфів, які в ефірі каналу «Дім» розвінчали.

Міф 1: “Тому, хто сидить на задньому сидінні, пристібатися не потрібно”. Закони фізики працюють аналогічно: один не пристебнутий ззаду під час аварії може вбити пристебнутого попереду.

Міф 2: “Я дуже досвідчений водій/водійка”. Можливо, це так, але ви не можете гарантувати, наскільки впевнено і правильно їздять учасники дорожнього руху, які перебувають поруч.

Міф 3: “Мені не потрібен пасок, бо є подушка безпеки”. Якраз при подушці безпеки обов’язково треба пристібатися паском. Тому що подушка б’є з великою силою, її швидкість розкриття десь 300 км/год. А пасок на ці частки секунди фіксує тіло, ніби приземляє людину. В іншому випадку ви отримаєте просто шалений удар подушкою, і як результат — травми.

Міф 4: “Пасок може пом’яти мені сорочку”. Так, але пом’яті лишаються живі.