Головна TV

Які телеведучі зараз найпопулярніші

Рецепт популярності в соцмережах для телеведучого: політика + сімейне життя + живе ведення сторінки + адекватна позиція щодо війни. Дослідження “Детектор медіа“.

Телеведучих називають обличчями телеканалів. Ми звикли вважати, що саме за ведучим у кадрі глядачі впізнають канал і вирішують, чи залишатися на ньому, чи перемикатися. Крім того, поширене уявлення, що популярні ведучі мають «свою аудиторію», яку можуть забирати при переході з одного телеканалу на інший.

На одній фокус-групі з телеглядачами ми дізналися, що більшість людей шукає сторінки ведучих у соціальних мережах. І цікавляться при цьому не особистим життям чи гарними фотографіями, а думками ведучого та його позицією щодо війни. А також звіряють те, що пише ведучий у соцмережах або говорить на своєму ютуб-каналі, з наративами, які лунають в ефірі — чи не можна зловити зірку на непослідовності?

Так нам спало на думку дослідити ютубівський і соцмережний вимір життя відомих телеведучих. Щоправда, тут виникає проблема з вибіркою, адже реєстру популярних телеведучих в Україні, як ви розумієте, немає. Тому ми мусили складати список самі, й наперед перепрошуємо тих, хто не знайде себе в цьому матеріалі.

Для ведучих ми обрахували «індекс диджитал-популярності» — сумарну кількість підписників у фейсбуку, інстаграмі, телеграмі та ютубі. Можна було би, звісно, додавати сюди інші соцмережі, але ці чотири — ті, що є практично в усіх популярних ведучих. І, як ми побачили, телезірки, популярні в одній мережі, навчилися переводити свою аудиторію на іншу платформу. Ось топдесятка найпопулярніших телеведучих у соцмережах.

Можна сперечатися, чи є Гордон телеведучим, однак чимало українців дізналися про нього і полюбили його саме в цій ролі. До топдесятки втрапили кілька «мандрівників» — Нікітюк, Бедняков, Комаров, — і Сергій Притула, який фактично перейшов із категорії розважальних телеведучих у категорію політиків, громадських діячів, а потім — волонтерів.

Осадчу і Горбунова можна вважати радше інстаблогерами, бо більшість їхніх читачів здобуті саме в цій мережі, в тому числі за допомогою технології ґівевеїв. Ектор, Анатоліч та Карпачов мають вузьку тематичну спеціалізацію.

Головні теми, які трапляються на сторінках цієї десятки, — політика та практичні поради, як переживати війну. Крім того, всі ці ведучі пишуть та говорять у соцмережах не тільки про роботу, а й про сімейне життя, часом жартують, коментують політичні події, просувають соціальні ініціативи. Тут і проявляється людяність, яку глядачі не завжди можуть побачити на екрані телевізора, але відчувають у соцмережах.

Ведучі ранкових програм здебільшого дуже активні в соцмережах. Ось найпопулярніші з них:

А ось ведучі новин значно менш активні в диджиталі, якщо взагалі присутні. Можливо, не бачать у цьому сенсу чи їх до цього не заохочуть піарники телеканалів, де вони працюють. Є винятки — наприклад, ведуча «1+1» Наталія Мосейчук, яка активно розбудовує свій бренд і зараз має сумарно 585 тисяч підписників на чотирьох платформах.

І ще одне спостереження: чимало ведучих закритих за допомогою механізму санкцій каналів Медведчука та Мураєва, а також «України 24» не намагалися знайти роботу на лінійному телебаченні, а перейшли в диджитал і намагалися закріпитись на якійсь платформі — зазвичай ютубі або телеграмі. Хоча значна частина колишніх облич проросійських каналів після початку повномасштабної війни просто зникла з інфопростору.

 

  Канал, де зараз працює або в минулому працював ведучий Фейсбук Інстаграм Телеграм Ютуб Разом
Дмитро Гордон «Україна 24» 627 тис.

Заблокована

227 тис. 3,4 млн 4 254 000
Леся Нікітюк Новий канал 26 тис.

4 млн

9,8 тис. 205 тис. 4 240 800
Сергій Притула Новий канал 1,4 млн

1,9 млн

164,2 тис. 557 тис. 4 021 200
Дмитро Комаров «1+1» 1 млн

2 млн

    3 000 000
Андрій Бедняков Новий канал 30 тис. 1,8 млн 1 тис. 249 тис. 2 080 000
Катя Осадча «1+1» 18 тис. 1,8 млн     1 818 000
Ектор Хіменес-Браво СТБ 324 тис. 1,1 млн   55,3 тис. 1 479 300
Анатолій Анатоліч «Україна» 37 тис. 247 тис. 685 тис. 319 тис. 1 288 000
Юрій Горбунов «1+1» 29 тис. 1 млн     1 029 000
Майкл Щур Суспільне 137 тис. 44,9 тис. 112 тис. 720 тис. 1 013 900
Дмитро Карпачов СТБ 729 тис. 1 млн   619 тис. 1 001 348
Іван Яковина «Україна 24» 62 тис. 2,7 тис. 11 тис. 895 тис. 970 700
Олександр Педан Новий канал 41 тис. 646 тис.   271 тис. 958 000
Яніна Соколова 5 канал 195 тис. 132 тис. 1,3 тис. 532 тис. 860 300
Тарас Березовець Прямий 130 тис. 11,5 тис. 109 тис. 570 тис. 820 500
Віталій Портников «Еспресо» 293 тис. 50,8 тис. 24,6 тис. 277 тис. 645 400
Максим Сікора «Україна» 640 тис. 1,1 тис.   791 641 891
Надія Матвеєва СТБ 80 тис. 507 тис.     587 000
Наталія Мосійчук «1+1» 127 тис. 115 тис.   343 тис. 585 000
Григорій Решетник СТБ 29 тис. 551 тис.     580 000
Савік Шустер «Україна» 184 тис. 10,7 тис. 1,7 тис. 303 тис. 499 400
Соломія Вітвіцька «1+1» 166 тис. 250 тис.     416 000
Наталя Влащенко «Україна 24» 62 тис. 11,5 тис. 5,7 тис. 277 тис. 356 200
Марічка Падалко «1+1» 31 тис. 258 тис.     289 000
Євгеній Кисельов «Україна 24» 42 тис. 7,3 тис. 7,4 тис. 209 тис. 265 700
Руслан Сенічкін «1+1» 36 тис. 207 тис.     243 000
Єгор Крутологов ICTV 120 тис. 105 тис.     225 000
Олеся Бацман «Україна» 20 тис. 30,3 тис. 11,2 тис. 159 тис. 220 500
Валентина Хамайко «1+1» 12 тис. 175 тис.   25,5 тис. 212 500
Олександр Шелест NewsOne Заблокована     212 тис. 212 000
Лідія Таран «1+1» 42 тис. 160 тис.     202 000
Алла Мазур «1+1» 101 тис. 97,3 тис.     198 300
Костянтин Грубич «1+1» 27 тис. 49,5 тис.   113 тис. 189 500
Матвій Ганапольський Прямий 132 тис. 1,3 тис. 1,6 тис. 35,4 тис. 170 300
Костянтин Стогній ICTV 160 тис.       160 000
Олександра Кучеренко ICTV 8 тис. 136 тис.     144 000
Макс Назаров «Наш» 10 тис. 28,9 тис. 36,4 тис. 66,9 тис. 142 200
Сергій Лиховида ICTV 572 84,4 тис.   45 тис. 129 972
Людмила Барбір «1+1» 30 тис. 91,5 тис.

 

    121 500
Тімур Мірошниченко «1+1» 10 тис. 104 тис.     114 000
Єгор Гордеєв «1+1» 8,5 тис. 101 тис.     109 500
Марина Леончук Прямий 12 тис. 92,7 тис.     104 700
Олексій Суханов «Україна» 100 тис. 98 тис.     100 098
Яна Брензей СТБ 1,8 тис. 7,7 тис.   90 тис. 99 500
Василь Голованов «Україна 24» 23 тис. 54,6 тис.   19,3 тис. 96 900
Роман Міщеряков Новий канал 2,4 тис. 42,2 тис.   32,4 тис. 77 000
Стася Ровінська «1+1» 6,1 тис. 60,5 тис.     66 600
Неля Шовкопляс «1+1» 9 тис. 54,7 тис.     63 700
Олександр Попов «1+1» 2,4 тис. 55,1 тис.     57 500
Діана Панченко NewsOne Заблокована Заблокована 40,6 тис. 13,5 тис. 54 100
Володимир Полуєв «Україна 24» 15,4 тис. 5,9 тис. 2,4 тис. 24,8 тис. 48 500
Дмитро Танкович ICTV 6,5 тис. 30,1 тис.     36 600
Слава Соломко «Київ» 8,1 тис. 23,5 тис.   595 32 195
Святослав Гринчук «1+1» 5,9 тис. 25,5 тис.     31 400
Антон Довлатов «Наш» 10 тис. 18,7 тис.     28 700
Кароліна Ашіон Прямий 10 тис. 15,3 тис.     25 300
Василь Апасов ZIK   14,4 тис. 7,7 тис. 3,1 тис. 25 200
Олена-Крістіна Лебідь Новий канал 24,7 тис.       24 700
Павло Костіцин СТБ 5,3 тис. 18,3 тис.     23 600
Інна Шевченко ICTV 2,2 тис. 21 тис.     23 200
Ангеліна Пичик «Наш»   9,7 тис. 4 тис. 8,2 тис. 21 900
Тигран Мартиросян «Україна 24» 8,4 тис. 6,4 тис.     14 800
Юлія Зорій ICTV 5,4  тис. 9,1 тис.     14 500
Слава Варда Прямий 2 тис. 10,3 тис.   81 12 381
Влад Волошин Прямий 1,1 тис. 2,8 тис.   8 11 900
Ірина Ванникова «1+1» 8,2 тис. 3,5 тис.     11 700
Вадим Карп’як ICTV 8,4 тис. 1,4 тис. 649   10 449
Володимир Андрієвський ZIK 3,7 тис. 6,4 тис.     10 100
Оксана Соколова ICTV 9 тис.       9 000
Артем Позняк «Інтер» Закрита сторінка 8,6 тис.     8 600
Юлія Литвиненко Прямий Закрита сторінка     8 тис 8 000
Тетяна Висоцька СТБ 2,8 тис. 3,9 тис.     6 700
Яна Конотоп 5 канал 6,6 тис.       6 600
Дарія Кудімова «Рада» 5,7 тис. 201     5901
Олег Панюта «Україна» 4,1 тис. 1,4 тис.     5 500

Від редакції «Детектора медіа»: відповідальність за підрахунки та зазначення телеканалів, на яких працювали ці ведучі, несуть автори.

Загалом можна констатувати, що присутність ведучих у соцмережах та на цифрових платформах стає необхідністю. Телеглядачі, особливо під час війни, активніше шукають у соцмережах та ютубі знайомі обличчя з екранів. Для ведучих це додаткова можливість формування власної відданої аудиторії та ближчого знайомства з нею. Для телеканалів — більша впізнаваність, розширення аудиторії й можливість посилити свій бренд.

Інна Сергієнко

Орест Білоскурський

Фото: Esther Vargas/Flickr